Vývoj výuky ruského jazyka na českých školách od roku 1945 do současnosti – Bc. Martina Mrhálková
Bc. Martina Mrhálková
Master's thesis
Vývoj výuky ruského jazyka na českých školách od roku 1945 do současnosti
Development of Russian Language Teaching in Czech Schools Since 1945 Till Today
Abstract:
Cílem magisterské diplomové práce s názvem „Vývoj výuky ruského jazyka na českých školách od roku 1945 do současnosti“ je analýza vývoje výuky ruského jazyka na českých základních a středních školách. Magisterská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce je soustředěna na historický vývoj českého školství od roku 1945 do současnosti a postavení výuky cizích jazyků v …moreAbstract:
The aim of this magister thesis “Development of Russian Language Teaching in Czech Schools Since 1945 Till Today” is the analysis of the Russian languages progress in the Czech Republic on the primary and secondary level. The magister thesis is divided into theoretical and practical part. The first part studies historical development of education system in Czech schools since 1945 till today and a …moreKeywords
Výuka cizích jazyků ruský jazyk vývoj učební osnovy Rámcový vzdělávací program základní škola gymnázium dokumenty vzdělávací politiky Foreign language education Russian language development curriculums the Framework Educational Programme primary school high school educational policy documents
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 5. 2019
Identifier:
https://is.muni.cz/th/eylp2/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2019
- Supervisor: prof. PhDr. Josef Dohnal, CSc.
- Reader: Mgr. Bc. Eva Reutová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in Russian Language and Literature
Theses on a related topic
-
Autenticita, nebo odbornost? Vnímání rodilého mluvčího jako učitele anglického jazyka vybranými aktéry vzdělávací politiky
Sára Catherine Prazak -
Kultura školy z pohledu představitelů vzdělávací politiky
Martin ANDRÁŠI -
Vybrané problémy vzdělávací politiky
Lucie LUKEŠOVÁ -
Změny ve financování regionálního školství v kontextu strategie vzdělávací politiky v České republice
Dana ONDRUŠKOVÁ -
Analýza potrieb základnej školy v oblasti inkluzívnej vzdelávacej politiky
Eva Krč-Jediná -
Vybrané problémy vzdělávací politiky
Marcela FOREJTOVÁ -
Educational Programs for African American Communities and Their Feasibility as Models for Romani Education in Slovakia
Mária Tömösváryová -
Authentic language in foreign language teaching
Lenka Zemanová