Mgr. Lucie Škarková, Ph.D.

Doctoral thesis

Proces stávání se učitelem mentorem optikou vyvíjejícího se sebepojetí

The process of becoming a mentor teacher in the view of developing self-concept
Abstract:
Disertační práce popisuje problematiku stávání se mentorem profesního rozvoje učitelů ve škole. Cílem práce je popsat jakým způsobem se z učitelů stávají učitelé mentoři podporující profesní rozvoj učitelů (kolegů) na škole, kde působí. Proces stávání se učitelem mentorem se odehrává ve čtyřech fázích. Fáze popisuji jako a/růst pro roli, b/vrůstání do role, c/ srůstání s rolí, d/zakořenění v roli. …more
Abstract:
The dissertation (doctoral thesis) describes the issues of becoming a mentor of teachers’ professional development at schools. The aim of this work is to describe the way in which teachers become mentor teachers who support the professional development of their colleagues from school they work at. The process of becoming a mentor teacher happens in four stages. The stages are described as a) the growth …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 10. 2017
  • Supervisor: doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
  • Reader: doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D., doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta