Věra Legatová
Bakalářská práce
Jazyková hra v reklamní komunikaci
Language game in advertising communication
Anotace:
Dnešní doba je přehlcená reklamou, proto je potřeba se odlišit od konkurence. Jednou z možností je učinit tak za pomocí textu, a to konkrétně uplatnění jazykové hry, která spočívá v porušování jazykové normy, čímž na sebe poutá pozornost. Adresáty nutí o sloganech přemýšlet, a tak si lépe zapamatují reklamu a poselství. Existuje několik skupin jazykových her, které se dělí na další druhy. Stejně tak …víceAbstract:
These days are oversaturated with advertising, so it is necessary to differentiate yourself from the competition. One of the possibilities is to do so with the help of text, namely the application of a language game, which consists in violating the language standards, thus attracting attention. It forces recipients to think about the slogans, so they remember the advertising and the message better …víceKlíčová slova
Jazyková hra reklama s použití jazykové hry druhy jazykové hry personifikace rým gradace řečnické otázky metafora jazykový humor intertextualita Language game language game advertising types of language games personification rhyme gradation rhetorical questions metaphor language humor intertextuality
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 16. 4. 2021
Identifikátor:
https://is.vsfs.cz/th/wp5k9/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 16. 6. 2021
- Vedoucí: Ing. Mgr. Oldřich Johannes Petr
- Oponent: JUDr. Mgr. Tomislav Potocký, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola finanční a správníVysoká škola finanční a správní
Bakalářský studijní program / obor:
Ekonomika a management / Marketingová komunikace
Práce na příbuzné téma
-
Od slova k obrazu: problematika jazyka ve hře, která jazyk tematizuje
Barbora Mašková -
Concept of a language-game as the foundation for utility
Michal Fritz -
Marketing Language of Game Trailers and its Translation
Tomáš Trávníček -
Video games and self-directed learning of English language: Using commercial video games as an English language learning tool
Erik Simandl -
The Influence of Adventure Video Games on Second Language Vocabulary Acquisition of EFL Secondary School Learners
Lucie Štolfová -
Wittgenstein’s Reassessment of the Picture Theory of Language
Ondřej Brychta -
Frazémy a jazykový humor ve fejetonech Rudolfa Křesťana
Ilona Kučmová -
Internet Snowclone Memes: A Language Play Close-up
Aneta PLAČKOVÁ