Nikola Jamborová
Bachelor's thesis
Becherovka - Pohár českých designérů
Becherovka - Czech Designer's Cup
Abstract:
Tématem této bakalářské práce je podpora značky za pomoci designové soutěže. V teoretické části je popsán vývoj značky, její funkce a hodnoty. Zároveň přibližuje důležité aspekty vizualizace a jména značky a rozdíl mezi brandem a obchodní značkou. Praktická část je zaměřena na sklářskou uměleckou soutěž Becherovka -- Pohár českých designérů, skrze níž je vypracována cost-benefit analýza proběhnutých …moreAbstract:
The topic of this bachelor thesis is brand support by design contest. The theoretical part consists of brand development, role of brand and it's values for nowaday society. It also describes the important aspects of brand naming and visualisation as well as the difference between brand and trademark. The practical part is based on the chosen design contest Becherovka -- Czech Designer's Cup, for which …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 3. 2014
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/60225
Thesis defence
- Date of defence: 25. 6. 2014
- Supervisor: Barbara Hucková
- Reader: Marek Grabovský
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/60225
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Arts Management
Theses on a related topic
-
DESIGN INOVACE
Petr Novague -
The effects of brand visual design and communications on brand image and brand preference in wine industry
Anastasiia Savicheva -
Moderating role of brand attachment in brand crisis - case of Volkswagen brand crisis
Anastasiia Nasanovich -
Zásady brand identity a jejich aplikace při tvorbě návrhu brand identity svíček Emiu
Thi Thanh Huyen Ngoová -
Effect of Brand Experiences on Brand Loyalty & Customer Satisfaction
Paras Tanwar -
Vliv brand experience a brand love na šíření doporučení
Veronika Šupová -
Impact of Instagram Influencers on Brand Reputation & Brand Loyalty
Gaurav Ashok Pandit -
Brand characters` influence on perceived brand personality
Nikol Peterská