David Nemetz

Bachelor's thesis

Představy žáků SŠ o budoucnosti

High school students ideas about the future
Abstract:
Práce se zabývá popisem problematiky představ žáků středních škol o jejich budoucnosti. Práce je rozdělena na dvě části – teoretickou a praktickou. Teoretická část práce definuje základní pojmy z oblasti vývojové psychologie, charakterizuje dospívání a okolnosti, ovlivňující mladé jedince. Dále také popisuje aspekty, které ovlivňují mladé jedince, jejich způsoby rozhodování a v neposlední řadě také …more
Abstract:
The bachelor thesis is focused on describing the problems of high school students with focus on their ideas of the future. The thesis is divided into two parts - theore-tical and practical. The theoretical part of the thesis defines the basic concepts of developmental psychology, characterizes adolescence and circumstances affecting young individuals. It also describes the aspects that affect young …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 5. 2020

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Mgr. Lucie Zlámalová
  • Reader: Martin Pírko, Mgr.

Citation record

Full text of thesis

Accessibility: Prohlašuji, že jsem práci Představy žáků SŠ o budoucnosti vypracoval samostatně a veškeré použité prameny a informace uvádím v seznamu použité literatury. Souhlasím, aby moje práce byla zveřejněna v souladu s § 47b zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách), ve znění pozdějších předpisů, a v souladu s platnou Směrnicí o zveřejňování závěrečných prací. Prohlašuji, že tištěná podoba závěrečné práce a elektronická podoba závěrečné práce zveřejněná v aplikaci Závěrečné práce v Univerzitním informačním systému je identická.Jsem si vědom, že se na moji práci vztahuje zákon č. 121/2000 Sb., autorský zákon, a že Mendelova univerzita v Brně má právo na uzavření licenční smlouvy a užití této práce jako školního díla podle § 60 odst. 1 autorského zákona.Dále se zavazuji, že před sepsáním licenční smlouvy o využití díla jinou osobou (subjektem) si vyžádám písemné stanovisko univerzity, že předmětná licenční smlouva není v rozporu s oprávněnými zájmy univerzity, a zavazuji se uhradit případný příspěvek na úhradu nákladů spojených se vznikem díla, a to až do jejich skutečné výše.
I hereby declare that, this thesis entitled Představy žáků SŠ o budoucnosti was written and completed by me. I also declare that all the sources and information used to complete the thesis are included in the list of references. I agree that the thesis could be made public in accordance with Article 47b of Act No. 111/1998 Coll., Higher Education Institutions and on Amendments and Supplements to Some Other Acts (the Higher Education Act), and in accordance with the current Directive on publishing of the final thesis. I declare that the printed version of the thesis and electronic version of the thesis published in the application of the Final Thesis in the University Information System is identical.I am aware that my thesis is written in accordance to Act. 121/2000 Coll., on Copyright and therefore Mendel University in Brno has the right to conclude licence agreements on the utilization of the thesis as a school work in accordance with Article 60(1) of the Copyright Act.Before concluding a licence agreement on utilization of the work by another person, I will request a written statement from the university that the licence agreement is not in contradiction to legitimate interests of the university, and I will also pay a prospective fee to cover the cost incurred in creating the work to the full amount of such costs.

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Institut celoživotního vzdělávání

Mendel University in Brno

Institute of Lifelong Learning

Bachelor programme / field:
Specialisation in pedagogy / Teaching of practical subjects and vocational training