Alesia Mukhina
Bachelor's thesis
Psychologie reklamy
Psychology of advertising
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá pojmem psychologie reklamy a vlivem reklamy na chování a postoje člověka v jeho každodenním životě. Cílem této práce je zjistit, do jaké míry reklama ovlivňuje psychiku a chování lidí, dále do jaké míry je efektivní a jak je její vliv vnímán soudobou společností. Teoretická část zahrnuje vymezení pojmu psychologie reklamy, její historii a typy. Popsány budou také způsoby …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with the concept of psychology of advertising and with the influence of advertising on behavior and attitudes of man in his everyday life. The aim of this thesis is to determine the extent, to which advertising affects the psyche and human behavior, then to what extent it is effective and how its effect influence contemporary society. The theoretical part includes the definition …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 3. 2011
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/30960
Thesis defence
- Date of defence: 30. 5. 2012
- Supervisor: Eva Kašparová
- Reader: Alois Surynek
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/30960
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Psychologie reklamy a její využití pro podporu image podniku/Psychology Of Advertising And Its Use To Support The Image Of The Organization
Aneta Bencová -
Historical and present use of emotions in advertising
Daliya Khussainova -
Psychological aspects of preparation of printed advertisement
Svetlana Soloveva -
Design reklamy z pohledu neuromarketingu
Michaela Bohumínská -
Love and tears: emotions on media as a part of marketing strategy
Anna Slabunova -
Efektivita reklamy v neuromarketingu
Kateřina Lazarčíková -
Přesvědčování prostřednictvím emocí. Analýza konkrétní televizní reklamy zaměřené na děti mladšího školního věku
Petr Přikryl -
Analýza hudby v rádiových reklamách a její možné působení na posluchače
Lucie Kalandříková