Bc. Jan Kadlček

Master's thesis

Hedonický přístup k tvorbě cen: sekundární trh s osobními automobily

Hedonic approach to pricing: secondary market of used cars
Abstract:
Cílem této diplomové práce je vytvořit hedonický model odhadující cenu motorových vozidel na sekundárním trhu na základě empirických údajů. První část práce se věnuje teoretickým základům, přehledu relevantní empirické literatury a analýze automobilového trhu v České republice. Ve druhé části jsou analyzována data získaná z inzertních portálů ojetých vozidel. Práce dále popisuje využití statistických …more
Abstract:
The aim of this thesis is to create a hedonic model for estimating the prices of motor vehicles in the secondary market based on empirical data. The first part of the thesis is devoted to the theoretical background, a review of relevant empirical literature, and an analysis of the automotive market in the Czech Republic. The second part analyzes data obtained from used vehicle advertising portals. …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 6. 2024
  • Supervisor: prof. Ing. Štefan Lyócsa, PhD.
  • Reader: doc. Ing. Tomáš Výrost, PhD.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta