Bc. Ladislav Kříž
Bachelor's thesis
Regulace reklamy
Regulation of advertising
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje regulaci reklamy. V teoretické části je definován pojem reklama, a dále také média a masová média. Dalším bodem je systém právní úpravy regulace reklamy. Ten využívá práva soukromého, veřejného, ale i etickou reklamní samoregulaci. Praktická část obsahuje porovnání jednotlivých případů z praxe.Abstract:
My bechelor thesis attends to regulation of promotion. In theory part the promotion conception is defined, then media and mass media as well. The next point is a system concerning law modification of promotion regulation. It derives benefit from private law, public law, but also ethic promotional self-regulation. The practical part includes a comparison of various cases from profession.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2012
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/byrgr/
Thesis defence
- Date of defence: 5. 6. 2012
- Supervisor: JUDr. Radim Pastrňák, Ph.D.
- Reader: JUDr. Stanislav Sviták, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Mass Media and its Role in Mechanism of Legal Regulation
Monika Stachoňová -
Reklama z pohledu podniku v české a evropské judikatuře
Martina Lvová -
Comparison of Czech Constitutional Law and Constitutional Law in a selected country
Saajan Gulia -
Sporné otázky obchodněprávní odpovědnosti za škodu v české judikatuře a v evropském soft law; hodnocení úpravy v OZ z praktického hlediska
Michal Kabelka