Bc. Ladislav Kříž

Bachelor's thesis

Regulace reklamy

Regulation of advertising
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje regulaci reklamy. V teoretické části je definován pojem reklama, a dále také média a masová média. Dalším bodem je systém právní úpravy regulace reklamy. Ten využívá práva soukromého, veřejného, ale i etickou reklamní samoregulaci. Praktická část obsahuje porovnání jednotlivých případů z praxe.
Abstract:
My bechelor thesis attends to regulation of promotion. In theory part the promotion conception is defined, then media and mass media as well. The next point is a system concerning law modification of promotion regulation. It derives benefit from private law, public law, but also ethic promotional self-regulation. The practical part includes a comparison of various cases from profession.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 5. 6. 2012
  • Supervisor: JUDr. Radim Pastrňák, Ph.D.
  • Reader: JUDr. Stanislav Sviták, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní