Bc. Pavel HÝSEK

Master's thesis

Projekt využití metody kalkulace ABC ve firmě PILANA TOOLS Knives spol. s r.o.

The project uses methods of calculation ABC in the company PILANA TOOLS Knives spol. s r.o.
Abstract:
Diplomová práce pojednává o různých typech kalkulování a stanovování cen výrobků se zaměřením na moderní metodu Activity Based Costing, jenž umožňuje citlivě rozdělovat režijní náklady, než klasické metody kalkulací. V mé diplomové práci jsem vypracoval návrh implementace této kalkulační metody jenž umožnila získat mnohem lepší přehled o rentabilitě výrobkových skupin a dát tak lepší informace pro …more
Abstract:
The thesis deals with different types of calculating and pricing of products with a focus on a modern method of Activity Based Costing that allows sensitive distribution of overhead costs than traditional calculation methods. In my thesis, I developed a proposal of costing methods implementation that allow to get a much better picture of the product groups profitability and to give better information …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2009
Identifier: 12359

Thesis defence

  • Date of defence: 1. 6. 2009
  • Supervisor: Ing. Petr Novák, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

HÝSEK, Pavel. Projekt využití metody kalkulace ABC ve firmě PILANA TOOLS Knives spol. s r.o.. Zlín, 2009. diplomová práce (Ing.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 02. 05. 2019

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta managementu a ekonomiky
Plný text práce je k dispozici v elektronické podobě.

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Management and Economics

Master programme / field:
Economics and management / Management and Marketing