Denisa HUMPÁLOVÁ

Bachelor's thesis

Vzdělávací systémy ČR, Anglie, Francie - komparativní studie s komentářem a glosářem zaměřeným na školskou terminologii

Czech, British and French Educational Systems - Comparative Study with a Commentary and Glossary on Educational Terminology
Abstract:
The thesis compares educational systems in the Czech Republic, England and France. It describes systems from pre-school education to a complete secondary one and it researches differences in organization of systems. It compares types of school leaving exams and types of schools. The thesis contains glossary on educational terminology.
Abstract:
Práce porovnává vzdělávací systémy v ČR, Anglii a Francii. Popisuje systémy školství od předškolního po konečný sekundární a zkoumá, jak se od sebe organizačně liší. Porovnává závěrečné zkoušky na středních školách a typy škol. Obsahuje glosář se školskou terminologií.
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2013
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Lenka Dejmalová

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

HUMPÁLOVÁ, Denisa. Vzdělávací systémy ČR, Anglie, Francie - komparativní studie s komentářem a glosářem zaměřeným na školskou terminologii. Plzeň, 2013. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta filozofická