Adriana Salačová
Bachelor's thesis
Působení značky z pohledu psychologie
Brand Influence from the perspective of psychology
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá tématem značka – vnímáním značky. Oblast působení značky je v dnešní době velmi široká, a proto mohou značky představovat pro spotřebitele druh kvality nebo i životního stylu. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy týkající se oblasti marketingu a psychologie, a to především pojmy značka a image. Hlavním cílem bakalářské práce je zjistit znalost a image značky Pražská …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with the topic brand - brand perception. The range of branding is very wide nowadays and brands can be a type of quality or lifestyle for the consumer. The theoretical part explains concepts related to the field of marketing and psychology, especially the concepts of brand and image. The main goal of the bachelor thesis is to find out the knowledge and image of Prague chocolate …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 4. 2018
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/tbtwz/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 5. 2018
- Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
- Reader: PhDr. Tereza Vacínová, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Consumer behavior in fast food restaurants
Eva Kulhavá -
Effectiveness of product placement on consumer behavior
Thilak Kumar Venkatesan Ravi Kumar -
Consumer behavior towards telemarketing
Tinatin Kharaishvili -
Lifestyle and consumer culture
Alissa Oparina -
Consumer behavior of the middle class
Oleh Kostyuk -
Consumer Behavior towards Purchasing of Luxury Goods
Nataliya Khaustova -
Uživatelé Facebooku jako cílová skupina reklamní komunikace
Dolejší Dolejší -
Spotřební chování vybrané cílové skupiny v regionu Mikulovsko
Diana Cintulová