Bc. Zuzana Kubánková

Bachelor's thesis

Český film na prodej: product placement v hraných koprodukcích České televize v letech 2013-2015

Czech Film for Sale: Product Placement in Feature Fiction Co-productions of the Czech Public-service Broadcaster Česká televize, 2013-2015
Abstract:
Tato bakalářská práce se soustředí na vliv product placementu na tvůrčí proces vývoje a výroby hraných filmových koprodukcí České televize. Hlavní kapitoly tvoří případové analýzy dominantních praxí spojených s product placementem ve filmech vzniklých pod záštitou Filmového centra ČT v letech 2013—2015. Cílem této práce je popsat proměnlivý vztah mezi zájmy tvůrců, zadavatelů product placementu a zástupců …more
Abstract:
This BA thesis focuses on the increasing presence of product placement in Czech feature fiction films co-produced by the public-service television “Česká televize”, and on its impact on the creative process. It distinguishes three dominant practices of product placement and illustrates them by case studies of films that were co-produced by Česká televize’s “Film Center” between 2013 and 2015. The goal …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 8. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 5. 9. 2016
  • Supervisor: prof. PhDr. Jiří Voráč, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Jaromír Blažejovský, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Bachelor programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Film and Audio-Visual Culture Studies