Elena Khokhlova, Ph.D.

Doctoral thesis

Opera Houses Online: Marketing Sophisticated Art in the Age of Big Data and Social Media

Opera Houses Online: Marketing Sophisticated Art in the Age of Big Data and Social Media
Abstract:
Výzkum ukazuje, proč a jak se operní divadla prezentují online. První kapitola přináší informace o vývoji skupin diváků od menších, lokálních až k velkému, mezinárodnímu publiku. Zájem o zábavu a sociální zapojení přetrvává dodnes i přes zásadní změny ve společnosti. Nová média, digitalizace kultury, digitální marketing a založení Society 2.0 reformovaly tradiční vnímání prostoru a času. Výběr forem …more
Abstract:
The research demonstrates why and how modern opera houses go online. The first chapter guides through the audience transformation from small reserved groups to large international audiences. The entertainment- and community-seeking attitude remain, but the environment had drastically changed. New media, digitalization of culture, digital marketing, and the establishment of Society 2.0 reframed the …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 2. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 9. 2019
  • Supervisor: doc. PhDr. Mikuláš Bek, Ph.D.
  • Reader: doc. Ing. Mgr. Radim Bačuvčík, Ph.D., PhDr. Martin Flašar, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta