Teaching vocabulary to young learners of English as a second language with regard to dyslexia and attention deficit disorder characteristics – Pavla Břeňová
Pavla Břeňová
Master's thesis
Teaching vocabulary to young learners of English as a second language with regard to dyslexia and attention deficit disorder characteristics
Teaching vocabulary to young learners of English as a second language with regard to dyslexia and attention deficit disorder characteristics
Abstract:
Diplomová práce pojednává o způsobech výuky anglické slovní zásoby u mladších žáků s přihlédnutím ke specifikům výuky u dětí, jež vykazují znaky charakteristické pro dyslexii nebo hyperaktivitu s poruchou pozornosti. Byla vyhotovena případové studie žáka českého původu, integrovaného do irské základní školy. Výsledkem analýzy studie, použitých vyučovacích metod a rozboru hodin je ověření úspěšnosti …viacAbstract:
The diploma project deals with teaching English vocabulary to young learners with regard to the specifics of teaching children with dyslexia or attention deficit hyperactivity disorder characteristics. The case study of a Czech boy integrated in the Irish elementary school was carried out. The findings of the content analysis of the case study, applied teaching methods and lesson plans include verification …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 16. 4. 2010
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 31. 5. 2010
- Vedúci: Jaroslava Ivanová
- Oponent: Josef Nevařil
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
BŘEŇOVÁ, Pavla. \textit{Teaching vocabulary to young learners of English as a second language with regard to dyslexia and attention deficit disorder characteristics}. Online. Diplomová práca. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta. 2010. Dostupné z: https://theses.cz/id/vrlnwt/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 16. 4. 2010 dostupné: světu
Univerzita Palackého
Pedagogická fakultaMaster programme / odbor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství anglického jazyka a hudební výchovy pro 2. stupeň základních škol
Práce na příbuzné téma
-
Quizlet vs. Vocabulary Notebook: The Impact of Different Methods of Storing and Revising Vocabulary on Students’ Progress, Retention and Autonomy
Roman Kálecký -
From practising vocabulary through games to using it in context
Zuzana Bohuslavická -
Quizlet and its impact on Czech secondary school students' habits and effectiveness of learning new vocabulary
Ondřej Kaňa -
Effective ways of testing vocabulary
Olivie Frolková -
Analysis of Fitness Vocabulary in Women's Health Magazine
Barbora Hamplová -
The Natural Approach to Second Language Acquisition at Preschool Institution
Jana Gajdova -
Graded Readers as a Source for Vocabulary Acquisition and Language Development
Soňa Shone -
Vliv interaktivní tabule ve výuce AJ na osvojování slovní zásoby na 1. stupni ZŠ
Markéta KABOURKOVÁ
Názov
Vložil
Vložené
Práva