Bc. Zuzana CHALUPOVÁ
Bachelor's thesis
Jazyk reklamy
Advertisement language
Anotácia:
Práce popisuje funkce tištěné reklamy, a to po stránce verbální, neverbální a v závislosti na cílové skupině. Dochází k poznání, že se reklamní texty aktualizují pomocí průniku do jiných funkčních stylů nebo díky míšení kódů. Analýza ukazuje, že se všechny výrazové prostředky zaměřují především na persvazi a apel na adresáty. Přitom je důležité, komunikuje-li reklama primárně s muži nebo ženami, protože …viacAbstract:
The thesis describes functions of printed advertisements from the both verbal and non-verbal points of view and in relation to the target group. It comes to a conclusion that advertisement texts are being actualised in a way of penetration to other function styles or thanks to code-mixing. The analysis shows that all the expression means concentrate mainly on persuasion and addressing the customers …viacKľúčové slová
Funkce reklamy slovesný způsob slovesný čas frazémy aluze citáty oslovení básnické prostředky lexikum značka image logo slogan titulek corporate identity iniciální část textu hlavní stať finální část textu mikrotypografie makrotypografie interpunkční znaménka obraz barva cílová skupina ženy muži celebritizace persvaze aktualizace
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 9. 4. 2010
Zverejniť od: 9. 4. 2010
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 14. 5. 2010
- Vedúci: Doc. PhDr. Diana Svobodová, Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
CHALUPOVÁ, Zuzana. Jazyk reklamy. Ostrava, 2010. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 9.4.2010
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 9. 4. 2010 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakultaUniversity of Ostrava
Pedagogical FacultyBachelor programme / odbor:
Specialization - Pedagogy / český jazyk - výtvarná výchova
Práce na příbuzné téma
-
Využití literárního textu pro rozvoj matematické pregramotnosti u dětí předškolního věku
Kristýna Nováková -
Pojem identita ve vizuální komunikaci Ve své práci se chci zaměřit na vztah pojmu identita a vizuální komunikace. Cílem je zkoumat a pojmenovat postupy, kterými se vizuální komunikace "vyrovnává s identitou" v kontextu aktuálních procesů a změn ve společnosti a poukázat na souvislosti s proměnou oboru samotného. Chci se zaměřit na silné vizuální a korporátní identity spojené s určitými hnutími a fenomény a na konkrétních příkladech popsat tyto tendence. Identita nahlížená z různých úhlů, identita jako vizuální komunikační kód, jako message, produkt, ale čím dál více jako dialog a role designéra coby aktivní a přímo zodpovědné složky podílející se na celém procesu. Získané informace a zkušenosti bych chtěla představit ve formě výstavního projektu a publikovat je. Následně pak chci vytvořit prakticky zaměřený přednáškový blok pro studenty vizuální komunikace.
Michaela LABUDOVÁ -
Anglický předminulý čas a jeho české ekvivalenty
Dominik FOJTA