Xinyu Liu

Bakalářská práce

Chinese consumers' purchasing motivation of luxury products online

Motivace čínských spotřebitelů k nákupu luxusního zboží na internetu
Anotace:
The main goal of this thesis is to find out the motivations of Chinese consumers to buy luxury products online. In order to achieve this goal, the essential attributes of luxury products as compared to ordinary products are fundamentally studied based on consumers' perceptions of luxury goods. Furthermore, the thesis investigates the development of e-commerce in the Chinese market, as well as the impact …více
Abstract:
The main goal of this thesis is to find out the motivations of Chinese consumers to buy luxury products online. In order to achieve this goal, the essential attributes of luxury products as compared to ordinary products are fundamentally studied based on consumers' perceptions of luxury goods. Furthermore, the thesis investigates the development of e-commerce in the Chinese market, as well as the impact …více
 
 
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 11. 5. 2022

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 1. 6. 2022
  • Vedoucí: Václav Stříteský
  • Oponent: Efthymia Kottika

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/86845

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bakalářský studijní program / obor:
Ekonomika a management/Business Administration / Corporate Finance and Management