Kulturní aspekty TV reklamy vybraných nadnárodních automobilových společností v České republice a USA – Jana Vávrová
Jana Vávrová
Master's thesis
Kulturní aspekty TV reklamy vybraných nadnárodních automobilových společností v České republice a USA
Cultural aspects of TV advertising of selected multinational automobile companies in the Czech Republic and the USA
Abstract:
Diplomová práce se zabývá lokálními kulturnímu aspekty televizní reklamy vybraných nadnárodních automobilových společností v České republice a USA. Země záměrně reprezentují velmi odlišné kultury, aby bylo dokázáno, s jakými kulturními odlišnostmi se společnost musí potýkat a řešit tak lokalizaci reklamy při jejím globálním působení. Cílem práce je pomocí analýzy reklamních apelů identifikovat a porovnat …moreAbstract:
This diploma thesis deals with local cultural aspects of television commercials in selected multinational automobile companies in the Czech Republic and the USA. Countries deliberately represent very different cultures in order to demonstrate in which cultural aspects companies have to deal with localization of advertising within their global activities.The aim of the work is the analysis of advertising …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 11. 2013
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/47773
Thesis defence
- Date of defence: 9. 9. 2015
- Supervisor: Michal Novák
- Reader: Tomáš Kincl
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VÁVROVÁ, Jana. \textit{Kulturní aspekty TV reklamy vybraných nadnárodních automobilových společností v~České republice a~USA}. Online. Master's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2013. Available from: https://theses.cz/id/vtrj7d/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/47773
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Management
Theses on a related topic
-
Postmoderní kultura a její vliv na podobu současných partnerských vztahů
Veronika Procházková -
Firemní kultura zahraniční společnosti na území ČR/ Company Culture in a Chosen Firm in the Czech Republic
Šárka Grguričová -
Firemní kultura zahraniční společnosti na území ČR/ Company Culture in a Chosen Firm in the Czech Republic
Renata Švihovcová -
Firemní kultura zahraniční společnosti na území ČR/ Company Culture in a Chosen Firm in the Czech Republic
Lukáš Kučera