Bc. Tereza Šulitková

Master's thesis

Vliv barev a jeho využití v marketingu

Effect of color and its use in marketing
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá vlivem barev a jeho využití v marketingu. V teoretické části se věnuji barvám, světlu, jak barvy vidíme, na jakém principu funguje lidské oko, popisuji význam a psychologii barev a psychologii reklamy. Dále charakterizuji vybranou metodu marketingového výzkumu-dotazování a experiment. Praktická část zahrnuje výzkum vlivu barev na člověka v marketingu a vyhodnocení výzkumu …more
Abstract:
This thesis examines the effect of colors and its use in marketing. The theoretical part I deal with colors, light, how we see colors, on what principle the human eye works, and I describe the importance and psychology of colors, psychology of advertising as well. Also I characterize the selected method of marketing research, interviewing and experiment. The practical part includes research on the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 6. 2012
  • Supervisor: Mgr. Stanislava Borejová
  • Reader: PhDr. Jaroslav Jančík

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication