Martina Táborská

Bachelor's thesis

Multilevel marketing ve firmě Oriflame

Multilevel marketing in Oriflame Cosmetics
Abstract:
V teoretické části bakalářské práce je představen model obchodního podnikání multilevel marketing (dále pod zkratkou MLM), jeho historie, principy fungování a rozdíly mezi nečestnými formami podnikání, které jsou s MLM často zaměňovány. V této části je také představena firma Oriflame a její MLM systém. V praktické části je vytvořen marketingový výzkum veřejného mínění pomocí dotazníkového šetření, …more
Abstract:
In the theoretical part of the bachelor thesis is presented a business model multilevel marketing (hereinafter referred to as MLM), its history, priciples of operation and the differences between forms of dishonest businesses that are often confused with MLM. There is also introducted Oriflame company and its MLM system. The practical part is created by the marketing research of public verdict through …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 10. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 6. 2013
  • Supervisor: Vladimíra Filipová
  • Reader: Lenka Turnerová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/37640

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod