Možnosti využití alternativní a augmentativní komunikace u osob s těžkým mentálním postižením – Pavlína Hudáková
Pavlína Hudáková
Bakalářská práce
Možnosti využití alternativní a augmentativní komunikace u osob s těžkým mentálním postižením
Possibility of using alternative and augmentative communication for persons with severe mental disabilities
Anotace:
V bakalářské práci se zabývám vymezením těžké mentální retardace, jejími příčinami, charakteristikou psychických funkcí a možnostmi vzdělávání osob s těžkou mentální retardací. Postupně je objasňována problematika intaktního vývoje řečových schopností a následně je věnována pozornost vývoji řeči u těžké mentální retardace. Podstatnou část bakalářské práce tvoří pojednání o narušené komunikační schopnosti …víceAbstract:
In der Bakkalaureatsarbeit beschäftige ich mich mit der Definition der schweren mentalen Retardierung, mit ihren Ursachen, mit der Charakterisierung der psychischen Funktionen und mit den Ausbildungsmöglichkeiten der Personen mit der schweren Mentalbehinderung. Allmählich wird die Problematik der intakten Sprachentwicklungsfähigkeiten klargestellt und dann wird die Aufmerksamkeit der Sprachentwicklung …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 24. 3. 2010
Identifikátor:
http://evskp.uhk.cz/eB454
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 10. 5. 2010
- Vedoucí: Simona Schmiedová
- Oponent: Petra Bendová
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
HUDÁKOVÁ, Pavlína. \textit{Možnosti využití alternativní a augmentativní komunikace u osob s těžkým mentálním postižením}. Online. Bakalářská práce. Hradec Králové: Univerzita Hradec Králové, UHK, Pedagogická fakulta. 2010. Dostupné z: https://theses.cz/id/vumnr2/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- nikomu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Univerzita Hradec Králové. ArchivUniverzita Hradec Králové
UHK, Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Výchovná práce ve speciálních zařízeních
Práce na příbuzné téma
-
Těžká a hluboká mentální retardace
Eliška Kazdová -
Humanizace života osob na úrovni střední a těžké mentální retardace
Daniela NOVOTNÁ -
Podpora soběstačnosti u středně těžké mentální retardace dětí školního věku
Markéta ŘEZÁNKOVÁ -
Sexuální výchova žáků se středně těžkou mentální retardací
Markéta Čablová -
Význam ergoterapie u mentální retardace
Šárka MASTNÁ -
Arteterapeutické techniky u osob se středně těžkou mentální retardací.
Dana POSPÍŠILOVÁ -
Kazuistika žáka se středně těžkou mentální retardací
Lenka Vodrážková -
Možnosti rozvoje komunikace u dětí s poruchami autistického spektra – alternativní a augmentativní komunikace
Michala Břusková