Der positive Einfluss der Heterogenität auf das Klima in Schulklassen – Bc. Adéla Malovičová
Bc. Adéla Malovičová
Master's thesis
Der positive Einfluss der Heterogenität auf das Klima in Schulklassen
The Positive Influence of Heterogeneity on Classroom Climate
Abstract:
The Master thesis deals with the topic of the mutual connection between the cultural classroom heterogeneity and the prevailing climate in such types of classrooms. The theoretical part explains the key words, i.e. classroom climate and its agents, heterogeneity, cultural heterogeneity and multicultural classes. The conclusion of the theoretical part provides an overview of the social situation in …moreAbstract:
Magisterská práce se zabývá tématem vzájemného vztahu mezi kulturní heterogenitou třídy a převládajícím klimatem v těchto typech tříd. V teoretické části jsou vysvětleny stěžejní pojmy práce – třídní klima a jeho aktéři, heterogenita, kulturní heterogenita a multikulturní třídy. Závěr teoretické části poskytuje přehled společenské situace ve vztahu k národnostnímu složení obyvatel Rakouska a České …more
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/yrf2o/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2013
- Supervisor: Dr. phil. Brigitte Sorger
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in German Language and Literature
Theses on a related topic
-
Language Use and Management in International Organizations The experience of agents of the non-profit development agency sequa gGmbH
Sophia STOBBE -
Classroom Climate and Its Impact on Student Interaction in an English Class
Renata Schmidtová -
Psychomotor in English Lessons and its Effect on Classroom Climate
Tereza Štipčáková -
Klima třídy střední školy a životní spokojenost studentů
Karolína Turečková -
Hodnocení školního a třídního klima využitím evaluačních nástrojů informačních technologií
Petr Řiháček -
Klima školní třídy
Lucie Doleželová -
Kvalita intersubjektivní interakce v předškolním: Podpora kvality pedagogických responsí v rámci interakce pedagog ? dítě/děti
Iva HEGROVÁ -
Interakce G-kvadruplexů s chromofory
Kateřina Peterková