Zoya OBOLENSKAYA

Bachelor's thesis

Zvukové prostředky v mluvené reklamě.

Suprasegmental features in advertising.
Abstract:
Pro zvukovou reklamu je v první řadě podstatnou otázka profesionální úpravy jazykového textu a přesného výběru zvukového doprovodu. K určení zvláštnosti zvukové reklamy napomáhá stylistika, sociolingvistika, fonetika, teorie komunikace. Tyto obory určují zájem o jazyk a jeho schopnost ovlivnit posluchače.
Abstract:
For audio ad is primarily a question of substantial professional language editing of text and precise selection of the soundtrack. To determine the specificities of audio ad helps stylistics, sociolinguistics, phonetics, communication theory. These fields determine the interest in language and its ability to affect the audience.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 5. 2013
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Ilona Balkó, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

OBOLENSKAYA, Zoya. Zvukové prostředky v mluvené reklamě.. Ústí nad Labem, 2013. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta