Markéta Drozdková

Bachelor's thesis

Multilevel marketing společnosti Amway

Multilevel marketing of Amway corporation
Abstract:
Tato práce analyzuje fungování a podstatu multilevel marketingu jako možného systému prodeje výrobků a služeb. V teoretické části je popsán marketing jako takový a přímý prodej, ze kterého multilevel marketing vychází. Jsou zde také uváděny nelegální formy prodeje, které využívají výhod multilevel maketingu. V praktické části jsou aplikovány nabylé znalosti na společnost Amway, jsou pospány její zásady …more
Abstract:
This thesis analyses effectiveness and principles of multilevel marketing as a possible way of selling products and services. Theoretical part describes basis of marketing and direct selling, which is the basis of multilevel marketing. The thesis also states illegal forms of selling that misuse the advantages of multilevel marketing. Pracical part applies gained knowledge on Amway corporation and it …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 2. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 6. 2010
  • Supervisor: Milan Postler
  • Reader: Jaroslav Vlk

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/21006

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod