Jolana Sikorová

Bachelor's thesis

Eticko-pedagogický systém "New Age" v kontextu sociální pedagogiky

Ethical and pedagogical system "New Age" in the context of social pedagogy
Abstract:
Tato práce se pokouší zjistit, zda se fenomén New Age, pronikající celou společností, a tedy i edukací, dá pojmout i pozitivním způsobem, jako nástroj sociální pedagogiky a pedagogiky vůbec. V praktické části se zabývá analýzou vybraných textů, aby podrobněji doložila etické a výchovné kategorie a ideje, v názorovém proudu New Age se vyskytující.
Abstract:
This theses tries to determine whether the phenomenon of New Age, penetrating the whole society, and consequently education too, can be used by a positive way as a tool of social pedagogy and pedagogy at all. The practical part deals with the analysis of selected texts to substantiate the ethical and educational categories and ideals, which in the philosophical current of New Age can be found.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2014
Accessible from:: 30. 4. 2014

Thesis defence

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Sikorová, Jolana. Eticko-pedagogický systém "New Age" v kontextu sociální pedagogiky. Brno, 2014. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 30.4.2014

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 30. 4. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe