Bc. Pavel Bláha

Master's thesis

Vnímání českých environmentálních neziskových organizací očima veřejnosti (značka a branding)

The preception of Czech environmental organizations by the public (brand and branding)
Abstract:
Hlavním tématem této diplomové práce je způsob, jakým veřejnost vnímá značky čtyř vybraných environmentálních neziskových organizací a zda se vnímání shoduje se záměrem organizace. Toto srovnání je provedeno na základě konceptu osobnosti značky. V teoretické části vymezuji základní pojmy neziskové organizace, brandingu a osobnosti značky, se kterými dále pracuji a představuji základní přehled literatury …more
Abstract:
The main topic of this thesis is the way how the public perceive brands of the four chosen environmental nongovernmental organizations and if this perception matches the intention. The comparison was based on the concept of the brand personality. In the theoretical part of the thesis I present basic concepts of the nongovernmental organizations, branding and brand personality which I use further in …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 12. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 1. 2017
  • Supervisor: PhDr. Jan Krajhanzl, Ph.D.
  • Reader: doc. Mgr. Bohuslav Binka, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií