Vizualization of AI algorithms for computer games – Bc. Jan Dvořák
Bc. Jan Dvořák
Master's thesis
Vizualization of AI algorithms for computer games
Vizualization of AI algorithms for computer games
Abstract:
Tato práce zkoumá použití vizualizací ve hrách a zaměřuje se především na vizualizace technik hledání cest a rozhodovacích technik. Výsledky jsou zpracovány jakou souhrn vizualizačních technik AI algoritmů. Dále je v herním enginu Unity navržena a implementována demonstrace algoritmů pro hledání cest založených na algoritmu A* a vizualizace rozhodovacích technik postavených na konečných automatech …moreAbstract:
This thesis investigates the use of visualizations in games focusing on the visualizations of pathfinding and decision making techniques. The results are compiled as a summary of AI algorithm visualization techniques. Furthermore, demonstration of pathfinding algorithms based on the A* algorithm and visualizations of decision making techniques for finite state machines and behavior trees are designed …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 5. 2021
Identifier:
https://is.muni.cz/th/gqmkh/
Thesis defence
- Date of defence: 24. 6. 2021
- Supervisor: doc. Mgr. Hana Rudová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatikyMasaryk University
Faculty of InformaticsMaster programme / field:
Applied Informatics / Applied Informatics