Bc. Nikolas Bihary

Master's thesis

Srovnávací reklama z pohledu práva nekalé soutěže se zaměřením na podmínky její přípustnosti

Comparative advertising from the perspective of unfair competition law with a focus on the conditions of its admissibility.
Abstract:
Srovnávací reklama je vynikajícím marketingovým nástrojem, který je pro spotřebitele velmi atraktivní, z důvodu viditelného srovnávání produktů či služeb a tudíž rychlejší výběru. Podnikatel tím může ve srovnání se soutěžiteli předložit atraktivnější nabídku, a zdůraznit tak pro spotřebitele svojí nadřazenost. Je ale potřeba být s tímto způsobem marketingu opatrný. Srovnávací reklama je jednou z podstat …more
Abstract:
Comparative advertising is a highly effective marketing tool that is very attractive to consumers due to the visible comparison of products or services, facilitating quicker decision-making. Entrepreneurs can present a more appealing offer compared to competitors, emphasizing their superiority to consumers. However, caution is needed with this type of marketing. Comparative advertising is one of the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 5. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 6. 2024
  • Supervisor: JUDr. Radim Kříž, Ph.D.
  • Reader: JUDr. Václav Pilík, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola CEVRO