Au-delà de la beauté : la découverte des stratégies linguistiques dans le slogan et annonces publicitaires de L’Oréal Paris – Bc. Paula Balážiová
Bc. Paula Balážiová
Bachelor's thesis
Au-delà de la beauté : la découverte des stratégies linguistiques dans le slogan et annonces publicitaires de L’Oréal Paris
Beyond beauty: discovering linguistic strategies in the L'Oréal Paris slogan and ads
Abstract:
The bachelor thesis Au-delà de la beauté : la découverte des stratégies linguistiques dans le slogan et annonces publicitaires de L’Oréal Paris analyses the linguistic approaches of the brand L’Oréal Paris in the creation of advertisements and the use of their famous slogan. Its theoretical part draws on insights from linguistics and rhetoric and, to a lesser extent, marketing theory and advertising …moreAbstract:
Bakalárska práca Au-delà de la beauté : la découverte des stratégies linguistiques dans le slogan et annonces publicitaires de L’Oréal Paris analyzuje jazykové prístupy značky L’Oréal Paris pri tvorbe reklám a používaní ich slávneho sloganu. Jej teoretická časť čerpá z poznatkov lingvistiky a rétoriky; v menšej miere z teórie marketingu a psychológie reklamy. Taktiež ponúka stručný prehľad histórie …more
Language used: French
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/gzkia/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 6. 2024
- Supervisor: doc. Christophe Gérard L. Cusimano
- Reader: MA Irina De Herdt, PhD
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BALÁŽIOVÁ, Paula. \textit{Au-delà de la beauté : la découverte des stratégies linguistiques dans le slogan et annonces publicitaires de L’Oréal Paris}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2024. Available from: https://theses.cz/id/vz6kt7/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
French Language and Literature / French Language and Literature
Theses on a related topic
-
Zásady brand identity a jejich aplikace při tvorbě návrhu brand identity svíček Emiu
Thi Thanh Huyen Ngoová -
Brand & Corporate Identity pro značku High & Focused
Alfred Czital -
Budování brand identity v oblasti kreativních služeb
Jakub Žďárský -
Návrh brand identity pro Biatlon do obýváku
Josef Cach -
Brand identity
Vojtěch Vejlupek -
Využití umělé inteligence při tvorbě vizuální identity značky v marketingu
Lenka Bečičková