Bc. Paula Balážiová

Bachelor's thesis

Au-delà de la beauté : la découverte des stratégies linguistiques dans le slogan et annonces publicitaires de L’Oréal Paris

Beyond beauty: discovering linguistic strategies in the L'Oréal Paris slogan and ads
Abstract:
The bachelor thesis Au-delà de la beauté : la découverte des stratégies linguistiques dans le slogan et annonces publicitaires de L’Oréal Paris analyses the linguistic approaches of the brand L’Oréal Paris in the creation of advertisements and the use of their famous slogan. Its theoretical part draws on insights from linguistics and rhetoric and, to a lesser extent, marketing theory and advertising …viac
Abstract:
Bakalárska práca Au-delà de la beauté : la découverte des stratégies linguistiques dans le slogan et annonces publicitaires de L’Oréal Paris analyzuje jazykové prístupy značky L’Oréal Paris pri tvorbe reklám a používaní ich slávneho sloganu. Jej teoretická časť čerpá z poznatkov lingvistiky a rétoriky; v menšej miere z teórie marketingu a psychológie reklamy. Taktiež ponúka stručný prehľad histórie …viac
 
 
Jazyk práce: French
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 3. 5. 2024

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 19. 6. 2024
  • Vedúci: doc. Christophe Gérard L. Cusimano
  • Oponent: MA Irina De Herdt, PhD

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Bachelor programme / odbor:
French Language and Literature / French Language and Literature