Analýza image a percepce hlavního města Prahy jako turistické destinace v zahraničních médiích – Bc. Florian Vinařský
Bc. Florian Vinařský
Bachelor's thesis
Analýza image a percepce hlavního města Prahy jako turistické destinace v zahraničních médiích
Image analysis and perception of Prague as a tourist destination in international media
Abstract:
Práce se zabývá problematikou image a percepce Prahy jako turistického cíle v relevantních zahraničních médiích. Obsahem praktické části práce je realizace výzkumu zaměřeného na zjištění obrazu a vnímání hlavního města České republiky v mediálních příspěvcích. Analyticky je hodnocen a interpretován výskyt jednotlivých témat, jejich vyznění, vývoj mediálního zájmu o destinaci, podíl jednotlivých žánrů …moreAbstract:
This thesis deals with the problematics of image and perception of Prague as a tourist destination in relevant international media. The practical part of the thesis contains research focused on exploring the image and perception of the Czech capital city in media articles. Research questions such as incidence of a particular topic, their perception, development media interest in the concrete destination …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 12. 2021
Identifier:
https://is.ambis.cz/th/xj1j7/
Thesis defence
- Date of defence: 1. 2. 2022
- Supervisor: Ing. Petr Tiefenböck
- Reader: doc. Ing. Jan Těšitel, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VINAŘSKÝ, Florian. \textit{Analýza image a percepce hlavního města Prahy jako turistické destinace v zahraničních médiích}. Online. Bachelor's thesis. Praha: The College of Regional Development and Banking Institute - AMBIS, a.s. 2021. Available from: https://theses.cz/id/vzbobu/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: AMBIS vysoká škola, a.s.AMBIS University
Bachelor programme / field:
Regional Development / Urban and Regional Development Management
Theses on a related topic
-
Image turistické destinace Uzbekistán z pohledu českých návštěvníků
Sardor Hudaybergenov -
Image destinace Krkonoš
Kateřina Sýkorová -
Změna image turistické destinace Ostrava
Aneta Müllerová -
Bosna a Hercegovina jako turistická destinace
Michaela Kohoutková -
Image vybrané destinace
Natalia Khristoforova -
Corporate identity a image Česka jako turistické destinace
Žaneta Kubíčková -
Image jako konkurenční výhoda destinace cestovního ruchu
Michaela MAROUŠKOVÁ -
Sustainable tourism development in context of destination management in a fast growing destination - a case of PHU QUOC Island, Vietnam
Hieu Minh Vu