Kateřina Jankovská
Bachelor's thesis
Psychologie reklamy - aktuální trendy
The psychology of advertising - current trends
Abstract:
Tato práce se zaměřuje na sociální reklamu, informovanost o ní a její vliv na nákupní chování spotřebitelů.Pro lepší chápání problematiky jsou v teoretické části nejdříve vymezeny rozdíly mezi komerční a sociální reklamou. V souvislosti s ovlivňováním spotřebitele při tvorbě reklamy jsou definovány některé aktuální marketingové trendy. Práce je poté podrobněji zaměřena na sociální reklamu, sociální …moreAbstract:
This bachelor thesis is focused on social advertising, awareness of it and the influence of a social advertising on a consumer behavior.For better understanding of the issues, in the first part of this bachelor thesis are defined differences between commercial and social advertising. In a connection with affecting of consumers are defined some of the current marketing trends. Then this bachelor thesis …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 3. 2016
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Ing. Pavel Michálek, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
JANKOVSKÁ, Kateřina. \textit{Psychologie reklamy - aktuální trendy}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2016. Available from: https://theses.cz/id/vzddqj/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementBachelor programme / field:
Economics Policy and Administration / Economics and Cultural Studies
Theses on a related topic
-
Psychologie reklamy a její využití pro podporu image podniku/Psychology Of Advertising And Its Use To Support The Image Of The Organization
Aneta Bencová -
Historical and present use of emotions in advertising
Daliya Khussainova -
Psychological aspects of preparation of printed advertisement
Svetlana Soloveva -
Psychologie reklamy a její využití pro image organizace
Jan Bažant -
Aktuální trendy v oblasti psychologie reklamy
Natálie Sátrová -
Psychologie reklamy balených minerálních vod
Vojtěch Šimák -
Psychologie reklamy
Martina Řehořová -
Psychologie reklamy
Nikol Dimitrovová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights