Úloha motivace ve výchovně vzdělávacím procesu – Renata Dudlová
Renata Dudlová
Bachelor's thesis
Úloha motivace ve výchovně vzdělávacím procesu
The role of motivation in the educational process
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývala problematikou práce s motivací ve školním kontextu, konkrétně žáky SOU a SŠ. Práce byla rozdělena do dvou částí, obsahuje část teoretickou a praktickou. Zahrnuje vymezení definice motivace, její rozdělení a různé faktory. Vymezuje motivaci vnitřní vůči motivaci vnější a motivační zaměření žáka (poznávací, sociální, výkonové potřeby), dále problematikou odměn a trestů …moreAbstract:
This bachelor's thesis deals with the issue of work with motivation in the school context, specifically with SOU and SŠ pupils. The work is divided into two parts, it contains a theoretical and a practical part. It includes defining the definition of motivation, its distribution and various factors. It defines internal motivation versus internal motivation and motivational orientation of the pupil …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 3. 2023
Thesis defence
- Date of defence: 22. 5. 2023
- Supervisor: PhDr. Monika Dobiášová, Ph.D.
- Reader: Jiří Votava, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
DUDLOVÁ, Renata. \textit{Úloha motivace ve výchovně vzdělávacím procesu}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Institute of Education and Communication. 2023. Available from: https://theses.cz/id/w0fzxr/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Institut vzdělávání a poradenstvíCzech University of Life Sciences Prague
Institute of Education and CommunicationBachelor programme:
Pedagogy for Teachers of Practical Training
Theses on a related topic
-
Young Learners and Teenagers – Analysis of their Attitudes to English Language Learning
Eva Loukotková -
Young learners' attitudes to learning English in Bruntál schools
Matěj JELEN -
Faktory vedoucí u intelektově nadprůměrného jedince ke ztrátě motivace k učení a k negativním postojům k dalšímu vzdělávání
Jana ŠMEJKALOVÁ -
Postoje žáků k angličtině a učení se anglickému jazyku
Markéta MÜLLEROVÁ -
Postoje učitelů ZŠ a MŠ Kladno k žákům se specifickými poruchami učení a chování, zejména se zřetelem k ADHD
Hana Dlouhá -
Postoje mladých katolíků českobudějovické diecéze k učení a praxi církve
Jan ROTHSCHEDL -
Postoje dospělých k celoživotnímu učení
Laura Brychtterová -
Přístupy studentů tělesné výchovy k učení a jejich postoje ke studiu na vysoké škole
Veronika ŠMÍDOVÁ
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights