Interakce negativních a pozitivních emocí v reklamě a jej vliv na zpracování prezentovaných informací – Ing. Ján Kriváň
Ing. Ján Kriváň
Bachelor's thesis
Interakce negativních a pozitivních emocí v reklamě a jej vliv na zpracování prezentovaných informací
Interaction of negative and positive emotions in advertising and its influence on processing of presented information
Abstract:
The aim of the thesis is to verify possible link between contrast effect in persuasive message and its effect on various factors of efficient messages, which include change of attitude index, message evaluation and cognitive effort. Except for the main interaction of the contrast effect and predictors of message efficiency, intervening variables of subject’s arousal and involvement were taken into …moreAbstract:
Práca sa zameriava na overenie možnej existencie efektu kontrastu v persuáznych zdeleniach a jeho vplyvu na rôzne zložky efektivity zdelení, medzi ktoré patria zmena indexu postoja, hodnotenie správy a kognitívna snaha. Okrem hlavného vzťahu efektu kontrastu na prediktory efektivity zdelenia sú zohľadnené i intervenujúce premenné arousalu a zaujatia subjektu. Hlavnému výskumu predchádzal výskum na …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 1. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/tsyhe/
Thesis defence
- Date of defence: 26. 1. 2017
- Supervisor: Mgr. Miroslav Šipula
- Reader: Mgr. Dana Brhelová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KRIVÁŇ, Ján. \textit{Interakce negativních a pozitivních emocí v reklamě a jej vliv na zpracování prezentovaných informací}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Social Studies. 2017. Available from: https://theses.cz/id/w0mbuz/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesBachelor programme / field:
Psychology / Psychology