Ethical Perspective of Marketing in Czech Republic – Tomáš Čarný
Tomáš Čarný
Bachelor's thesis
Ethical Perspective of Marketing in Czech Republic
Etická perspektiva marketingu v České republice
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na prostředí marketingu v České republice a jeho vnímání českými rezidenty z pohledu etiky. Jejím cílem je zhodnotit etické prostředí marketingu v České republice a navrhnout možné způsoby vylepšení. První kapitola práce je věnována marketingu samotnému a jeho formám v praxi. Druha kapitola obsahuje uvedení do problematiky etiky v marketingu v České republice a její regulace …moreAbstract:
The bachelor thesis is focused on the marketing environment in the Czech Republic and its perception by Czech residents from the ethical point of view. Its goal is to evaluate the ethical environment of marketing in the Czech Republic and to suggest possible ways of improvement. The first chapter is devoted to marketing itself and its forms in practice. The second chapter contains an introduction to …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 9. 2020
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/82858
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2021
- Supervisor: Marija Zlatić
- Reader: Petr Král
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/82858
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Customer perception of retail marketing strategies
Bishal Debbarma -
The role of socio-cultural factors of a selected country for developing marketing communication tools of a selected company: A case study
Barbora Flegelová -
Consumer perception of green marketing in fast fashion
Natalia Lyskova -
Evaluation of Marketing Communication of a selected company
Vinit Kumar Singh -
Klamavá reklama v marketingu a její dopad na spotřebitele
Zuzana Reňáková -
Vnímání online marketingu - studie napříč generacemi
Alexandra Ramirez Martinez -
Využití sociálních sítí jako silného nástroje marketingu
Olga Lesková -
Vliv médií na chápání obsahu marketingu
Karolina Lenderová