Etické aspekty v Influencer marketingu na sociální síti TikTok – Elen Ingerlová
Elen Ingerlová
Bachelor's thesis
Etické aspekty v Influencer marketingu na sociální síti TikTok
Ethical Aspects in Influencer Marketing on the Social Network Tiktok
Abstract:
Předmětem této práce je Influencer marketing na sociální síti TikTok a jeho etické aspekty. Teoretická část se zaměřuje na vymezení základních pojmů v oblasti Influencer marketingu, definování toho, kdo je influencer, na typologii influencerů podle určitých faktorů, na představení sociální sítě TikTok a v neposlední řadě také na etické aspekty, které se s nimi pojí a jejich regulaci. Praktická část …moreAbstract:
The subject of this thesis is Influencer marketing on the TikTok social network and it´s ethical aspects. The theoretical part focuses on the definition of basic concepts in the field of influencer marketing, defining who an influencer is, on the typology of influencers according to certain factors, on the introduction of the TikTok social network and last but not least, on the ethical aspects associated …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2024
Thesis defence
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
INGERLOVÁ, Elen. \textit{Etické aspekty v Influencer marketingu na sociální síti TikTok}. Online. Bachelor's thesis. Zlín: Tomas Bata University in Zlín, Faculty of Multimedia Communications. 2024. Available from: https://theses.cz/id/w256ad/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Ingerlová, Elen. Etické aspekty v Influencer marketingu na sociální síti TikTok. Zlín, 2024. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikacíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of Multimedia CommunicationsBachelor programme / field:
Media and Communication Studies / Marketing Communications
Theses on a related topic
-
InFluencer marketing a jeho vliv na spotřebitele
Veronika Šťastná -
Influencer Marketing in Gastronomy
Marek Havel -
Influencer marketing
Jana Skřivánková -
Influencer marketing
Karolína Alvaradová -
Faktory ovlivňující efektivitu influencer marketingu
Jiří Markytán -
Rizikové jednání v prostředí sociální sítě TikTok
Vendula Neuwirthová -
Digitální umění na online sociální síti TikTok
Monika Matulíková -
Algoritmizace a personalizace na sociální síti TikTok očima žáků střední knihovnické školy
Magdalena Těžká