European Language Portfolio in learning English in lower-secondary classes – Bc. Nikola Droznová
Bc. Nikola Droznová
Master's thesis
European Language Portfolio in learning English in lower-secondary classes
European Language Portfolio in learning English in lower-secondary classes
Abstract:
This diploma thesis explores the portfolio, a tool for developing learner self-assessment, in English language classes. The theoretical part focuses on the introduction of necessary terms such as assessment and evaluation, self-assessment, portfolio in the context of both general education and English language teaching. Furthermore, the thesis proposes a critical insight on these terms. The practical …moreAbstract:
Tato diplomová práce se zabývá portfoliem, nástrojem pro rozvoj sebehodnocení žáků, v hodinách anglického jazyka. Teoretická část se zaměřuje na představení potřebných pojmů, jako je hodnocení a evaluace, sebehodnocení, portfolio v kontextu všeobecného vzdělávání i výuky anglického jazyka. Dále práce předkládá kritický vhled do těchto pojmů. Praktická část představuje akční výzkum, jehož cílem je začlenit …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2022
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: doc. PaedDr. Monika Černá, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
DROZNOVÁ, Nikola. \textit{European Language Portfolio in learning English in lower-secondary classes}. Online. Master's thesis. Pardubice: University of Pardubice, Faculty of Arts and Philosophy. 2022. Available from: https://theses.cz/id/w2d3yo/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Droznová, Nikola. European Language Portfolio in learning English in lower-secondary classes. Pardubice, 2022. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofickáUniversity of Pardubice
Faculty of Arts and PhilosophyMaster programme / field:
English Language Teacher Education / English for Education
Theses on a related topic
-
Portfolio als Vorbereitungsinstrument zur Abiturprüfung in der Fertigkeit Sprechen
Iveta Pochobradská -
ELEKTRONICKÉ PORTFOLIO JAKO NÁSTROJ ROZVOJE AUTONOMIE A JAZYKOVÝCH KOMPETENCÍ VYSOKOŠKOLSKÝCH STUDENTŮ VE VÝUCE ODBORNÉHO ANGLICKÉHO JAZYKA
Linda POSPÍŠILOVÁ -
Elektronické portfolio pro jazykové vzdělávání
Martin Hrdlička -
Evropské jazykové portfolio jako nástroj sebereflektivního hodnocení cizojazyčné kompetence
Alice Brychová -
European language portfolio in practice
Kateřina Miczánová -
The European Language Portfolio: The New Tool for Assessment and Self-Assessment of Pupils
Zuzana Jouklová -
Akční výzkum: Výuka anglického jazyka u žáků s dyslexií na základní škole
Lucie Trčková -
Akční výzkum jako nástroj osobnostního a profesního rozvoje
Monika HUTYROVÁ