Řízení stejnosměrných elektronicky komutovaných pohonů – Tomáš BLOHMANN
Tomáš BLOHMANN
Bachelor's thesis
Řízení stejnosměrných elektronicky komutovaných pohonů
Control of electronically commutated DC drives
Abstract:
Tato práce se zabývá řízením stejnosměrných elektronicky komutovaných pohonů. Na počátku práce jsou vysvětleny základní vlastnosti konstrukce BLDC motorů a možnosti snímání polohy rotoru. V práci je dále odvozen matematický model BLDC motoru, kterého je dále využíváno k sestavení simulačního modelu v programu Matlab Simulink. Dále práce obsahuje seznámení s možnostmi regulace proudu, otáček a polohy …moreAbstract:
This thesis deals with controling of BLDC motors. At the beginning of the thesis, the basic features of the BLDC motor design and rotor positioning are explained. The mathematical model of the BLDC motor is also used in the thesis. The model is also used to build a simulation model of the motor in the Matlab - Simulink program. In addition, the possibilities of regulation current, speed and position …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 5. 2017
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Martin Goubej, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
BLOHMANN, Tomáš. Řízení stejnosměrných elektronicky komutovaných pohonů. Plzeň, 2017. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta aplikovaných věd
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta aplikovaných vědVázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/
University of West Bohemia
Faculty of Applied SciencesBachelor programme / field:
Applied Sciences and Computer Engineering / Cybernetics and Control Engineering
Theses on a related topic
-
The Simulation Model of a Permanent Magnet Synchronous Motor for FPGA Applications and HIL Testing
Shanmugasundram Kumar -
Matematický model množství nasávaného vzduchu do spalovacího motoru
Ivan Sikarenko -
Matematický model motoru F1 podle pravidel 2026
Jiří Koudelík -
Matematický model motoru 1.5TSI
Matúš Michalička -
Návrh systému automatického řízení pohybu pro mechatronický model stolního fotbalu
Martin JANDÍK -
Matematický model chlazení spalovacího motoru
Pavel BOHÁČ -
Čidla otáček a polohy v elektrických regulovaných pohonech
Matěj MÍKA -
Experimentální ověření konceptu aktivního řízení proudu na profilu křídla
Ondřej Novotný