Řízení stejnosměrných elektronicky komutovaných pohonů – Tomáš BLOHMANN
Tomáš BLOHMANN
Bakalářská práce
Řízení stejnosměrných elektronicky komutovaných pohonů
Control of electronically commutated DC drives
Anotace:
Tato práce se zabývá řízením stejnosměrných elektronicky komutovaných pohonů. Na počátku práce jsou vysvětleny základní vlastnosti konstrukce BLDC motorů a možnosti snímání polohy rotoru. V práci je dále odvozen matematický model BLDC motoru, kterého je dále využíváno k sestavení simulačního modelu v programu Matlab Simulink. Dále práce obsahuje seznámení s možnostmi regulace proudu, otáček a polohy …víceAbstract:
This thesis deals with controling of BLDC motors. At the beginning of the thesis, the basic features of the BLDC motor design and rotor positioning are explained. The mathematical model of the BLDC motor is also used in the thesis. The model is also used to build a simulation model of the motor in the Matlab - Simulink program. In addition, the possibilities of regulation current, speed and position …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 19. 5. 2017
Zveřejnit od: 31. 12. 2999
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: Ing. Martin Goubej, Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
BLOHMANN, Tomáš. Řízení stejnosměrných elektronicky komutovaných pohonů. Plzeň, 2017. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta aplikovaných věd
Plný text práce
Právo: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta aplikovaných vědVázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/
ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI
Fakulta aplikovaných vědBakalářský studijní program / obor:
Aplikované vědy a informatika / Kybernetika a řídicí technika
Práce na příbuzné téma
-
The Simulation Model of a Permanent Magnet Synchronous Motor for FPGA Applications and HIL Testing
Shanmugasundram Kumar -
Matematický model množství nasávaného vzduchu do spalovacího motoru
Ivan Sikarenko -
Matematický model motoru F1 podle pravidel 2026
Jiří Koudelík -
Matematický model motoru 1.5TSI
Matúš Michalička -
Návrh systému automatického řízení pohybu pro mechatronický model stolního fotbalu
Martin JANDÍK -
Matematický model chlazení spalovacího motoru
Pavel BOHÁČ -
Čidla otáček a polohy v elektrických regulovaných pohonech
Matěj MÍKA -
Experimentální ověření konceptu aktivního řízení proudu na profilu křídla
Ondřej Novotný