Andrzej Molin

Bachelor's thesis

Forma (tradiční) vs hudební řeč (nová)

Form (conventional) versus musical language (new)

Abstract:
Tato práce se zabývá fugami Johanna Sebastiana Bacha v cyklu Dobře temperovaný klavír a Dmitrije Šostakoviče v cyklu 24 preludií a fug. Analyzuje jednotlivé součásti a časový průběh vybraných skladeb. Následně nabízí srovnání a hlubší charakteristiku hudebního jazyka D. Šostakoviče.
Abstract:
This bachelor thesis focuses on fuges by Johann Sebastian Bach´s Well Tempered Clavier and Dmitrij Shostakovich´s 24 Preludes and Fugues. Itanalyses components and time development of chosen pieces. Subsequently, it offers a deeper characteristics of the musical language of D. Shostakovich.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 6. 2018
  • Supervisor: Jiří BEZDĚK
  • Reader: Tomáš KREJČA

Citation record

Full text of thesis

Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s:
In the license agreement the author has granted the following:

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 1. 3. 2019 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. Knihovna

Akademie múzických umění v Praze

Hudební a taneční fakulta

Bachelor programme / field:
Hudební umění / Hudební teorie