Do clothes make the woman? The influence of clothing on voters’ perception of female politicians. – Gea Alessi
Gea Alessi
Diplomová práce
Do clothes make the woman? The influence of clothing on voters’ perception of female politicians.
Do clothes make the woman? The influence of clothing on voters’ perception of female politicians.
Anotace:
Do clothes make the woman? This question is asked in the context of EU parliamentary elections, to understand if clothing influences voters’ perception of female politicians. Their clothes seem to attract far more attention than men’s apparel. As men and masculinity are the norm in politics, this study wants to understand if voters are affected in their decision by the degree of masculinity or femininity …víceAbstract:
Do clothes make the woman? This question is asked in the context of EU parliamentary elections, to understand if clothing influences voters’ perception of female politicians. Their clothes seem to attract far more attention than men’s apparel. As men and masculinity are the norm in politics, this study wants to understand if voters are affected in their decision by the degree of masculinity or femininity …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 11. 10. 2019
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/swkk7/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 26. 8. 2019
- Vedoucí: Dr. Ekaterina Rashkova - Gebrands
- Oponent: prof. PhDr. Vít Hloušek, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
ALESSI, Gea. \textit{Do clothes make the woman? The influence of clothing on voters’ perception of female politicians.}. Online. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií. 2019. Dostupné z: https://theses.cz/id/w5yjp5/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasarykova univerzita
Fakulta sociálních studiíMagisterský studijní program / obor:
Mezinárodní teritoriální studia / Evropské vládnutí
Práce na příbuzné téma
-
Fashion marketing - fashion blog jako nástroj marketingové komunikace
Adéla Kopelová -
Vliv sociálních sítí a influencerů na fast fashion a slow fashion
Kateřina Kohoutová -
CSR - fast fashion verzus slow fashion v kontextu SDGs
Nela Vavrušková -
Kapitalisticky realizmus, etická móda a slow fashion
Daša Turská -
1. Teoretická část: Záhady spiritistické fotografie 2. Praktická část: a) reprezentativní publikace: Pet Fashion b) volný výstavní soubor: Pet Fashion
Iveta ČEVOROVÁ -
1. Teoretická část:\nl{} Práce módního fotografa na Slovensku v současnosti\nl{} 2. Praktická část:\nl{} a) katalog produktů nebo služeb: Kolekce módního návrháře\nl{} b) výstavní soubor: Fashion Editorial
Helena Terpáková