Viola VRBOVÁ

Bachelor's thesis

Deskové hry jako prostředek pro rozvoj informatického myšlení u studentů vysokých škol

Board games as the means of development of computational thinking of university students
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na deskové hry, které mohou být prostředkem pro rozvoj informatického myšlení. V první kapitole jsou vysvětleny pojmy hra, učení, myšlení a souvislosti mezi nimi. Ve druhé kapitole je představeno informatické myšlení a jeho prvky. Je zde zdůrazněno, že informatické myšlení ve svém životě může používat každý. V práci jsou uvedeny i příklady ze života, kde se dají prvky informatického …more
Abstract:
This bachelor thesis is focused on board games that can be a means of development of computational thinking. The first chapter explains the concepts of play, learning, thinking and the connections between them. The second chapter introduces computational thinking and its elements. This thesis emphasizes that everyone can use computational thinking in their lives. The work also presents practical examples …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2021
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Zbyněk Filipi, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

VRBOVÁ, Viola. Deskové hry jako prostředek pro rozvoj informatického myšlení u studentů vysokých škol. Plzeň, 2021. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/

University of West Bohemia

Faculty of Education

Bachelor programme / field:
Natural Science Studies / Information Technologies in Education