Nation branding České republiky - (ne)úspěšné budování její značky – Zdenka Matoušková
Zdenka Matoušková
Bachelor's thesis
Nation branding České republiky - (ne)úspěšné budování její značky
Nation branding of Czech Republic - (un)successful development of its brand
Abstract:
Nation branding je poměrně nová disciplína. Navzdory nedávnému nárůstu zájmu o tuto oblast mezi akademiky a odborníky a stále zvyšujícímu se počtu publikací na toto téma je nation branding stále v počátečním stádiu výzkumu. Cílem práce je tuto disciplínu prozkoumat, představit a zhodnotit, především v českém kontextu. Zaměřuje se na aktéry působící v této oblasti, nástroje, které používají a zhodnocení …moreAbstract:
Nation branding is a relatively new discipline. Despite the recent increase of interest in this area between academics and professionals and constantly increasing number of publications on the topic of nation branding it is still in an early stage of research. The aim is to explore the discipline, introduce it and evaluate; especially in the czech context. It focuses on the actors in this field, the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 3. 2011
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/26282
Thesis defence
- Date of defence: 9. 6. 2011
- Supervisor: Radka Druláková
- Reader: Jana Peterková
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/26282
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní studia - diplomacie