Zdenka Matoušková

Bachelor's thesis

Nation branding České republiky - (ne)úspěšné budování její značky

Nation branding of Czech Republic - (un)successful development of its brand
Abstract:
Nation branding je poměrně nová disciplína. Navzdory nedávnému nárůstu zájmu o tuto oblast mezi akademiky a odborníky a stále zvyšujícímu se počtu publikací na toto téma je nation branding stále v počátečním stádiu výzkumu. Cílem práce je tuto disciplínu prozkoumat, představit a zhodnotit, především v českém kontextu. Zaměřuje se na aktéry působící v této oblasti, nástroje, které používají a zhodnocení …more
Abstract:
Nation branding is a relatively new discipline. Despite the recent increase of interest in this area between academics and professionals and constantly increasing number of publications on the topic of nation branding it is still in an early stage of research. The aim is to explore the discipline, introduce it and evaluate; especially in the czech context. It focuses on the actors in this field, the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 3. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 6. 2011
  • Supervisor: Radka Druláková
  • Reader: Jana Peterková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/26282

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní studia - diplomacie