Mgr. Viktor Šelle

Master's thesis

Klamavá reklama v současné rozhodovací praxi

Deceptive Advertising in Contemporary Decesion-making Practise
Abstract:
Diplomová práce se zabývá klamavými obchodními praktikami (zejm. klamavou reklamou) prodávajících vůči spotřebitelům při prodeji oje-tých vozidel v autobazarech. Obsahuje vymezení zásadních pojmů a právní úpravy relevantní pro zkoumanou problematiku. Jádrem práce je analýza rozhodovací praxe správních soudů a správních orgánů v Evropské unii, České republice a Anglii. Cílem práce je shrnout aktu-ální …more
Abstract:
The thesis deals with the issue of unfair commercial practises (espe-cially misleading advertising) used by sellers against consumers in used car mart. The thesis contains a definition of fundamental concepts and essential legal regulations for the researched issue. The core of the work is an analysis of the decision-making practise of administrative courts and bodies in the European Union, the Czech …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 6. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 4. 8. 2020
  • Supervisor: JUDr. Eva Večerková, Ph.D.
  • Reader: doc. JUDr. Dana Ondrejová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Právnická fakulta