Mgr. Jiří TELLER

Bachelor's thesis

Intertextualita a literární archetypy v reklamních textech

Intertextuality and Archetypes in Advertising
Abstract:
Cílem práce je ukázat proces intertextuality v reklamě.Základem intertextuality je slovo.Intertextualita je silným prostředkem manipulace v reklamě.Reklama je charakteristická svou persvazivitou.Teoretická část zachycuje proces vnímání reklamy,V této části jsou představeny dimenze vědních oborů,které jsou základem pro intertextualitu.V analytické části je prezentován proces intertextuality.Nejnosnějšími …more
Abstract:
The aim of this work is to show proces of intertextuality in the advertising.Intertextuality is based on word.Intertextuality is strong mean of manipulation in advertising.Advertising is a tape of funktional style charakterised by its persuasive intention.The theoretical part explain the process of perception of advertising.It analyses the charakters and dimensions of the sciences as roots of intertextuality …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 8. 2009
Accessible from:: 14. 8. 2009
Identifier: 7524

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 8. 2009

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

TELLER, Jiří. Intertextualita a literární archetypy v reklamních textech. Zlín, 2009. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 14. 08. 2009

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 14. 8. 2009 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plný text práce je k dispozici v elektronické podobě.