Metodické zpracování tématu "Geografické rozšíření živočichů" ve výuce předmětu Ekologie a životní prostředí na střední škole – Mgr. Lucie Kotoučková
Mgr. Lucie Kotoučková
absolventská práce studenta CŽV
Metodické zpracování tématu "Geografické rozšíření živočichů" ve výuce předmětu Ekologie a životní prostředí na střední škole
Methodological elaboration of the topic „Geographical distribution of animals“ in teaching the subject Ecology and environment at the high school
Abstract:
Závěrečná práce se skládá ze svou části: z literárního přehledu a z praktické části.První teoretická část shrnuje současný stav řešené problematiky a soustředí se na prvky výchovně vzdělávacího procesu, definuje základní pojmy pedagogiky, popisuje proces učení a výuky, charakterizuje osobnost učitele a žáka a vyjadřuje důležitý vztah mezi nimi. Praktická část je tvořena návrhy výukových modelů a obsahuje …moreAbstract:
This final thesis consists of its parts: the literary review and the practical part. The first theoretical part summarizes the current situation and focuses on the elements of the educational process, defines the basic concepts of pedagogy, describes the process of learning and teaching, characterizes the personality of the teacher and the pupil, and expresses an important relationship between them …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 5. 2018
Thesis defence
- Supervisor: Ing. RNDr. Jaroslav Rožnovský, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KOTOUČKOVÁ, Lucie. \textit{Metodické zpracování tématu ''Geografické rozšíření živočichů'' ve výuce předmětu Ekologie a~životní prostředí na střední škole}. Online. Final thesis of the lifelong learning student. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Institut of Lifelong Learning. 2018. Available from: https://theses.cz/id/wa2p8g/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Institut celoživotního vzděláváníMendel University in Brno
Institut of Lifelong Learningceloživotní / field:
Educational sciences study / Teaching Specialized Subjects
Theses on a related topic
-
Projects related to the SDGs and the response generated on social networks: analysis of the World Economic Forum profile on Twitter over the selected time period
David KLIKA -
The Use of CLIL in Teaching First Aid at the Lower-Secondary School
Eva Dvořáková -
Evaluation of Pupils with Specific Learning Difficulties in English Langugage Teaching
Marie Vlková