Metadiscourse in technical documentation – Bc. Eva Stavjaníková
Bc. Eva Stavjaníková
Diplomová práce
Metadiscourse in technical documentation
Metadiscourse in technical documentation
Anotace:
Tato diplomová práce se zabývá prvky metadiskurzu v technické dokumentaci a jejich persvazí. Za účelem kvalitativní a kvantitativní analýzy interakčních prostředků metadiskurzu byl vytvořen specializovaný korpus zahrnující tři příklady softwarové technické dokumentace (WordPress, Adobe, Twilio). Analyzované prostředky zahrnují tzv. hedges, boosters, self-mentions, attitude markers a engagement markers …víceAbstract:
This diploma thesis explores the specific realisations of metadiscourse in technical documentation and their persuasive force. A specialised corpus comprising three instances of software technical documentation (WordPress, Adobe, Twilio) was created in order to carry out qualitative and quantitative analysis of interactional metadiscourse devices. The analyzed devices comprise hedges, boosters, self …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 22. 4. 2024
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/aph8c/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 17. 6. 2024
- Vedoucí: doc. PhDr. Renata Povolná, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Radek Vogel, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství anglického jazyka pro základní školy / Učitelství anglického jazyka pro základní školy
Práce na příbuzné téma
-
Konstrukční výzkum učebnice pro výuku angličtiny pro specifické účely
Eva Ellederová -
Vliv zpětné vazby na písemnou produkci studentů angličtiny pro specifické účely
Blanka Pojslová -
Odborná témata ve výuce anglického jazyka pro SPŠSE a VOŠ v Liberci
Zuzana Valešová -
Angličtina pro cestovní ruch
Renata JELÍNKOVÁ -
Action Research: Rethinking a B2 exam in English for Specific Purposes
Anna Bízková Doleželová -
Designing a predeployment English language course for the Czech Armed Forces personnel
Jaroslav Husák -
Designing and evaluating an ESP course: English for Secretaries and Administrative Staff
Alžběta Prokešová -
E-learning Methods of Studying the English Language for Advanced Learners at Masaryk University
Michal Vojkůvka