Integrace dětí s narušeným vývojem řeči – Mgr. Beáta Venglářová
Mgr. Beáta Venglářová
Bachelor's thesis
Integrace dětí s narušeným vývojem řeči
The integration of children with developmental speech disorders
Abstract:
Má bakalářská práce je rozdělena do čtyř kapitol. První tři kapitoly tvoří teoretickou část, čtvrtá kapitola prezentuje vlastní výzkumný projekt. První kapitola je věnována vývoji a významu řeči. V podkapitolách jsem se snažila podat ucelený průřez ontogenezí řeči a jednotlivých etap vývoje řeči. Druhá kapitola se zabývá problematikou narušeného vývoje řeči. V jejích podkapitolách jsou podrobněji charakterizovány …moreAbstract:
My bachelor thesis is divided in four chapters. The theoretical part is made up first three chapters, the fourth chapter present research part. The first chapter is applied to the development and signification of speech. I hard tried to give connected intersection of development of speech and particular periods of speech in subchapters. The second chapter deals with problems of developmental speech …moreKeywords
Ontogeneze řeči narušený vývoj řeči opožděný vývoj řeči vývojová dysfázie integrace stadia vývoje řeči rozvoj řeči etiologie symptomatologie diagnostika terapie formy integrace podmínky úspěšné integrace speciální vzdělávací potřeby. Ontogeny of speech defect development of speech simple retarded speech evolutionary dysphasia integration periods of speech development of speaking etiology symptoms diagnostic therapy forms of integration conditions of successful integration special needs education.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2008
Identifier:
https://is.muni.cz/th/kni25/
Thesis defence
- Date of defence: 13. 5. 2008
- Supervisor: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.
- Reader: doc. PhDr. Ilona Bytešníková, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Postoje studentů speciální pedagogiky z hlediska implicitní a explicitní kognice: k oboru speciální pedagogiky, žákům se speciálními vzdělávacími potřebami a k získaným kompetencím k vykonávání budoucí profese
Kateřina Maříková -
Individuální vzdělávací plán žáka integrovaného pro speciální vzdělávací potřeby
Jana Novotná -
Speciální vzdělávací potřeby v dopravní pedagogice
Otakar Konsbul -
Speciální vzdělávací potřeby žáků se zrakovým postižením
Dana Bílková -
Speciální vzdělávací potřeby žáků se zrakovým postižením
Dana Bílková -
Speciální vzdělávací potřeby žáků s ADHD na 1. stupni základních škol
Lucie Masná -
Individuální vzdělávací plán žáka integrovaného pro speciální vzdělávací potřeby
Simona Mračková -
Conditions and Causes of Successful Conversion of Brownfields
Martin Švorc