Pokročilé efekty v knihovně OpenSceneGraph – Bc. Jaroslav Trtík
Bc. Jaroslav Trtík
Bachelor's thesis
Pokročilé efekty v knihovně OpenSceneGraph
Advanced effects in OpenSceneGraph library
Abstract:
Moderní počítačová grafika a především simulace virtuální reality zaznamenaly za poslední roky obrovského nástupu i do neprofesionální sféry. Došlo k vývoji volně dostupných hardwarových zařízení pro akceleraci grafických výpočtů pomocí krátkých programů(shaderů). Úkolem této práce je prostudovat knihovnu OpenSceneGraph a možnosti použití zmiňovaných shaderů unvitř této knihovny. Dále navrhnout a implementovat …moreAbstract:
Computer graphics and simulations of virtual reality achieved a great victory in spreading across a user-level applications. Sophisticated hardware constructed for intensive graphics calculations, using short programs called shaders, is now available for everyone. Purpose of this work is to study the OpenSceneGraph library and its capabilities to work with modern graphics accelerators and shaders. …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 5. 2007
Identifier:
https://is.muni.cz/th/uayla/
Thesis defence
- Date of defence: 22. 6. 2007
- Supervisor: RNDr. Jan Flasar, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatikyMasaryk University
Faculty of InformaticsBachelor programme / field:
Applied Informatics / Applied Informatics
Theses on a related topic
-
Ladění GLSL
Ondřej Sabela -
Engine v GLSL
Michal Šlesár -
Shadery v GLSL
Martina KUKULOVÁ -
GLSL editor
Bohumil PODLESÁK -
Editor pro GLSL
Petr Buček